Returpolicy hos Salon markedsplass 

Salon selger til både bedrifter og privatpersoner. Noen av våre varer er kun forbeholdt profesjonelle og slike vil ikke selges til privatpersoner.  

Er du profesjonell aktør da må du registrere deg med organisasjonsnummer og vil da ha tilgang til å kunne handle andre typer varer og til annen pris enn privatpersoner.

 

Tilbakelevering privatpersoner 

Angrerett gjelder for privatpersoner og ikke for profesjonelle. Pass på at du følger regler om standard tilbakeleveringstid for at angrerett skal gjelde, standard tilbakeleveringstid er 14 dager etter du mottok varen eller inngikk avtale om levering. Det gjelder visse betingelser for tilbakelevering og du kan lese nærmere om disse her. Du må selv stå for kostnad på retur. Ved kjøp og salg av varer og tjenester utenom faste forretningslokaler kommer angrerettloven ikke til anvendelse når det samlede beløpet som forbrukeren skal betale, inkludert eventuelle frakt- og tilleggskostnader, er kr 300 eller lavere. 

Tilbakelevering privatpersoner som har betalt med PayPal.

Hvis du har betalt via PayPal da har du derimot mulighet å få returfrakt dekket. Det gjelder visse betingelser og disse kan du lese om ved å klikke her. Noter deg at i slike tilfeller er det PayPal som tilbakebetaler fraktkostnad for retur og ikke Salon AS. 

 

Tilbakelevering profesjonelle 

Nedenstående er generelle regler ved salg til profesjonelle. Hver enkelt butikk hos Salon har ansvar for salg til profesjonelle og det kan gjelde forskjellige regler fra butikk til butikk. Vær obs på at du vet hva som gjelder når du handler hos butikker på Salon. Uansett så vil alle butikker på Salon følge norsk regelverk. 

Vær oppmerksom på at det ikke gjelder samme regler for reklamasjon for bedrifter som privatpersoner. Ved salg til forbruker gjelder reklamasjonsreglene i henhold til kjøpslovens § 32, nr. 3. Ved salg i næring kan det avtales kortere reklamasjonsregler enn hva som fremgår av kjøpsloven (jf Kjøpsloven §3). Alt som faktureres til bedrifter er næringskjøp. 

Det er transportør sitt ansvar dersom det oppstår skade under transport, hvis hvis det er synlige skader på forpakning gi beskjed til sjåføren og kontakt fraktselskapet umiddelbart. Vi anbefaler å ta bilder. Dette gjelder uansett hvem som leverer dine varer, PostNord, Bring Norge, eller andre. 

Når du har mottatt et produkt så må du sjekke sendingen nøye, både for skader og manglende varer. Du må umiddelbart gjøre oss oppmerksom på hvis det er feil eller mangler på produkt. All reklamasjon ved næringskjøp må skje innen 8 dager etter varemottakelse. Elektriske artikler har 6 måneders reklamasjonfrist ved næringskjøp. Gjelder saken feil eller mangler ved leveranse, fra vår side, så garanterer vi å erstatte produkt med et nytt produkt. Da må det produkt som har mangler/feil leveres til oss i opprinnelig emballasje eller i henhold til våre anvisninger. Vi tar ikke ansvar for forsinkelser eller skade du måtte få hvis du mottar vare som har feil/mangler og det eneste vi tilbyr er å erstatte ett slikt produkt. 

Hvis du trenger reparasjon eller reservedeler på maskiner eller inventar du har kjøpt fra Salon så må du betale for slike kostnader selv. Salon kan ikke garantere at det er mulig å anskaffe reservedeler eller å reparere et produkt.